Saturday, October 31, 2015

Travelogue : Plan 2016

Jyeah. Another 2 months nak masuk tahun baru 2016. So untuk this 2015 dah stop travel untuk kumpul balik duit yang dah melayang ke merata tempat. Plan travel 2016 dah masuk kalendar. This time will going to Indonesia untuk tiga bulan berturut. 

Jan'16 - Bandung
Feb'16 - Bali
March'16 - Lombok

Ramai juga bertanya why aku tak combine Bandung-Jakarta and Bali-Lombok. Jawapannya adalah Lombok tu aku dah beli tiket awal lagi then baru muncul plan ke Bali. Tambah pula pergi with different people. Bandung pula adalah plan mengejut officemate. Check tiket murah and terus beli. Bila dah beli baru fikir why tak beli pergi turun Bandung balik from Jakarta. Facepalm semua orang. 

So bakal mereput dekat Bandung and Lombok for 5d4n. While Bali just 4d3n. Actually Bali pun plan mengejut. My travel partner saja check tiket sebab time tu AA ada buat promo but Bali mahal. Then dia check Malindo and tengok murah. She just grab the ticket. Bila aku datang pagi tu ke office aku tanya dia beli tiket ke mana and she said "Bali". Terus pandang dia and tanya details. Bila dengar harga tu and dia pun macam hasut hasut sikit suruh beli and aku pun tak fikir panjang terus book tiket la. So muncul lah Bali dalam travel plan aku in 2016. 

So marilah mengumpul duit untuk travel next year. Currency yang agak teruk sekarang ni kena menyebabkan aku kena kumpul duit lebih sikit la. Pening kepala tengok currency sekarang. Itu pun ada hati nak plan pergi tempat lain lagi. Yela, passport expired bulan Jan'17 so aku hanya boleh travel until Jun'16 je. Selagi boleh penuhkan cop kita penuhkanlah kan. Heh. 

Itulah plan aku buat sementara ni untuk next year. Tak tahulah kot akan ada penambahan lokasi nanti kan. Wait and see la okay. 

No comments:

Post a Comment

kau nak kata apa.silakan.