Tuesday, December 14, 2010

burger tepi jalan

salam.

menjejakkan kaki ke pasar malam setelah berbulan - bulan tak berpeluang pergi gara - gara jauh. rindu semua makanan di situ. nasi tomato, nasi kerabu, laksam salah seorang makcik di situ memang superb. tapi tahankan saja nafsu untuk makan semua sebab dah makan nasi dah before tu.

tujuan datang hanya mencari yong tau fu yang tak dapat nak makan ketika di setiawan. damn! boleh pulak aku datang kuah tak siap lagi. entah kenapa tiba - tiba hidung nie gatal terbau burger dan dengan serta merta perut pun merengek rengek nak makan. gedik tau.


" mak. duit. nak beli burger kat pakcik depan tu."



mrs emak hulur dua ringgit kat aku. muka aku dengan pantas terus berkerut. dua ringgit?


" mane cukup nie. nk special."



tiba - tiba ja mr abah menyampuk.


" cukupla tu. p tgk harga tu."



sepantas kilat terus toleh ke belakang. kaku sebentar. burger special seringgit lapan puluh sen. celaka. macam mana aku boleh lupa aku berada di pasar malam di kampung aku dan bukan di sana, situ atau mana - mana lah yang burger specialnya berharga dua ringgit setengah atau mungkin tiga ringgit.





ps : rindu uncle bob serta panjang dan pendek.

8 comments:

  1. sitewan? perak ehh..

    hey i'm from manjung! ecehhh.
    neway sana mmg best, senua pon murah. save gi tuhh!

    ReplyDelete
  2. saya suke beger tepi jalan!
    same plak entry kite mlm ni.. hehe


    Nasi Lemak 50 Sen??

    ReplyDelete
  3. hifaz,

    yepz, beger tepi jalan is tha best

    ReplyDelete
  4. ahahaha..tu la da jadi org kl di unikl..
    lupa da harga area tmpt tggl sendiri :-P

    ReplyDelete
  5. hanis,

    hahhaa.. nk wat cmne, terbiasa.

    ReplyDelete
  6. hahaha.. biasa beli mahal ea. siap ckp x ckp 2 henggit.

    kadang2 burger stall kecik2 tu lebih gempak dari McD. siyes!

    ReplyDelete

kau nak kata apa.silakan.