Sunday, July 13, 2014

Welcome New Life

I'm back. Too many thing happen in my life sampai tak tahu nak explain. Let me start with work life. Taraaa! Aku dah quit from old job and now dah hampir tujuh bulan aku bekerja dengan company yang baru. I really can't believe it. Pejam celik, pejam celik dah tujuh bulan rupanya. Kalau nak ikutkan banyak gila dugaan. People keep saying nak berhenti, keep pushing themself cari kerja lain and aku sebagai manusia yang normal kadang tu terpengaruh juga. 

But, aku try jadi positif. Tanamkan dalam fikiran nie, sabar, sabar, sabar dan sabar. Sedut segala aura positif yang ada. Alhamdulillah, aku mampu bertahan. By the way, dengan teamates yang awesome, siapa yang sanggup nak tinggalkan kerja tu. We keep suporting each other. Bila someone down, akan ada sepuluh orang atau lebih yang duduk kat belakang bagi support. Kadang tu rasa macam bukan kawan tapi dah macam family.












After berbulan bulan yang mencabar, now aku dah berjaya menconfirmkan diri. Quite a big improvement dalam worklife aku since ini pertama kali aku bekerja as a permanent staff. Sebelum ni hanya bekerja secara kontrak yang direnew ikut suka hati diorang. Nampak poyo kan sebab excited melampau. Tapi sekurang kurangnya misi aku untuk buangkan title Fresh Graduate tu hampir berjaya. 





Tapi, dengan bekerja sebenarnya lagi besar tanggungjawab yang aku perlu galas. Lagi besar juga komitmen aku. Tak sama macam waktu belajar dulu. Dulu boleh suka-suka hati melepak tengok wayang, bergembira dengan kawan-kawan. Bukan sekarang tak boleh, cuma terbatas sikit since bila dah kerja lain penatnya berbanding tengah belajar.

I need to learn jadi seorang yang penyabar dengan keadaan sekeliling. Kena jadi seorang yang boleh tolerate dengan apa jua situasi. So, berharap aku boleh lakukan semua itu. Good Luck Dilla!

Welcome to worklife.

No comments:

Post a Comment

kau nak kata apa.silakan.