Saturday, September 15, 2018

Travelogue : Teaser Percutian Ke Banda Aceh dan Pulau Weh

Hello everyone. 

Okay now aku rasa aku dah patut update pasal Aceh la kot kan. Since awal tahun tu dah janji nak rajinkan diri update blog kan (still mungkir janji -.-). So janji perlu ditunaikan. Now dah genap berbulan-bulan trip tu. Family trip je sebabnya my mom asyik la kata nak pergi ke Aceh yang sinonim dengan kisah-kisah tragis Tsunami. 

At first aku macam ada apa je dekat sana melainkan sejarah Tsunami until aku tahu mengenai Pulau Weh. Since then aku memang buat research pasal Aceh dan Pulau Weh. Benda ni buat after beli tiket tau. Mujurlah lama juga dekat sana. Bila try cari info dalam blog lain semua cadangkan duduk 4h3m tapi aku dah terbeli extra satu hari. So belasah jela duduk Pulau Weh dua malam. Sesungguhnya keputusan paling terbaik aku pernah buat sebab cantik gila pulau dia sampai rasa taknak balik Banda Aceh. 

Pantai dia bersih, air pun jernih. Batu karang and all the hidupan laut masih lagi terjaga elok. Before gerak aku ada juga survey supir dan kebetulan terjumpa satu blog ni cadangkan Fauzah Ihsan. Aku terus search ig dan buat another research pasal Fauzan. Then minta dia quote harga. So far after perbandingan, harga yang dia quote murah dari supir yang lain. Aku just give my itinerary to him and discuss. Simple. 

So if korang nak ke Aceh boleh gunakan servis from Fauzan and the Team. Confirm puas hati. Customize je itinerary korang tu dan bagi dekat dia dan nanti dia akan cadangkan mana yang paling berbaloi. Since kitorang duduk dua malam di Pulau Weh, memang habis pusing satu pulau dalam masa sehari setengah je. End up duduk dekat chalet mandi laut depan chalet tu. So if taknak rugikan masa maybe korang boleh duduk satu malam je. Melainkan ada plan nak diving sebab orang kata Pulau Weh ni syurga untuk diving. Aku tak tahu sebab aku tak diving. Just snorkeling je pun dah terpegun dengan kecantikan dasar laut dia.

So untuk teaser kali ni aku bagi sikit dulu gambar eh. 





Ciao!

No comments:

Post a Comment

kau nak kata apa.silakan.