Thursday, May 20, 2010

.........

Aku tengah berkira kira samada betul atau tak tindakan aku ponteng kerja sebab nak blah pergi Penang dengan member member yang suka merosakkan jiwa dan raga aku dengan perangai tak senonoh dorang. Hah. Gasaklah, nanti aku pikir cara nak bagi alasan yang super duper hebat supaya mereka terima alasan tu tanpa sepatah perkataan yang menunjukkan bantahan.


Aku ingat nak pergi berpoya poya takde syarat syarat. Tapi pagi pagi lagi aku dah kena sound direct menusuk telinga aku. Gila punya hebat penangan mak aku. Dia suruh aku settle hal rumah sebelum pergi. Bagus. Dia tinggalkan rumah yang bersepah dengan barang peninggalan yang aku rasa boleh dikatakan sudah usang lepas tu nak suruh aku kemas. Memang terbaek la.


Semalam niat aku nak pedajal adik aku langsung tak menjadi. Last last aku yang terkena balik. Gila punya cilaka. Aku suruh dia gigit mangkuk sebab dia boleh tanya sebab apa aku hulur mangkuk tu dekat dia. Dia boleh buat muka blur depan aku. Memang nak kena sepak terajang lempang lemping dengan aku. Aku juga kena basuh mangkuk tu sebab dia letak dalam sinki je. Menyirap je darah aku. Aku baru nak jadi baik ikut mak aku pergi surau. Suruh dia tolong ironkan tudung aku pun dia taknak. Baik punya landing atas katil melayan KOMIK AKU oke. Tak sedar diri lagi tu. Time tu rasa nak jadi sekejam kejamnya dengan merampas komik tu. Memang penat melayan kerenah adik yang gila otak macam dia. Plan aku hancur semua. Haram betul la.


Tapi takpe, nanti ada masa aku buat plan lain plak. Aku bosan duduk rumah tanpa sebarang aktiviti kekejaman terhadap adik aku yang terlebih manja tu. Korang ada idea terbaik tak. Kalau ada sumbang sumbangkanla. Mungkin aku boleh pertimbangkan idea korang semua tu.


katakata : aku sengaja lakukan itu.

10 comments:

  1. edda pon rajin cari gaduh ngan adik tau.. hahha

    ReplyDelete
  2. huhu..klw nk benti..pe kate benti dgn rekod yg bersih =)

    ReplyDelete
  3. nurul : practikal saja. bukan kerja betol. lagipun mereka langsung tak peduli kat student macam kami nie.

    ReplyDelete
  4. tikah manja lagi ke? hari tu pergi tengok rajin je tolong wawa..haha

    ReplyDelete
  5. bukan keje pon,skodeng inon mandi je..nmpk pe pon tatau..haha

    ReplyDelete
  6. manja je. ngada pun ye gak. hahaha.

    ReplyDelete
  7. en ir yg perasan ir. sape yg tengok ha?
    tlg sikittt.

    ReplyDelete

kau nak kata apa.silakan.