Wednesday, April 14, 2010

Budak Mentah

Hari ni aku pusing bandar Taiping sampai pening. Tujuan asal nak pergi repair laptop tapi melalut sampai merata rata. Tapi aku tak kisah. Aku lagi suka sebab ofis aku tiada manusia. Semua hilang entah ke mana. Daripada keseorangan baik aku berduaan, bertigaan dan ber ber lagi.

Petang aku melepak di tempat yang sejuk. Macam nak terbang pergi Alaska, tapi duit tak cukup nak menampung ramai ramai. So, MDF jadi tempat menghilangkan peluh yang menitik. Sekarang musim panas. Kipas kat rumah aku pun dah mencapai tahap maksima.

Tempat aku ada budak baru. Lebih tepat lagi pekerja baru ataupun lebih tepat tepat lagi technician baru. Segar dari ladang. Masih mentah. Sedang sibuk mengumpul ilmu dari pakcek pakcek di situ. Aku dah kumpul, nak kongsi tapi dia tak nak. So, aku tak boleh paksa sebab memang aku tak suka paksa orang.

Budak mentah sedang cari rumah sewa. Semoga berjaya.

No comments:

Post a Comment

kau nak kata apa.silakan.