Sunday, March 21, 2010

Jeritan kegembiraan


moshimoshi

Rumah aku penuh dengan suara suara yang begitu meriuhkan. Sana jerit sini jerit. Budak budak lari lintang pukang sana sini. Bebas. Itu yang mereka rasakan. Bingit. Itu yang aku rasakan. Tapi aku tak kisah sebab aku gembira berada di kalangan mereka. Bergelak ketawa, bertolak tolak hingga jatuh dan kemudian terdengar suara teriakan sehingga muncul insan yang memujuk. 

Malam semalam terdengar suara perempuan berkata di cuping telinga aku. " Iwan sangat comell." Sapa Iwan? Aku pun tak mengenali beliau. Entah dari alam mana dia muncul sehingga menjadi kegilaan adik aku di rumah. Beliau menyanyi, eh bukan aku rasa lebih kepada melalak. Yeah, semua yang seangkatan dengannya itu melalak. Aku rasa macam jerit depan mereka dan berkata " Plz pegi melalak dalam toilet supaya hidup aku lebih aman. " Ya Akademi Fantasia. Itu yang aku ingin perkatakan. Dari alam itulah mereka datang.

Tiba tiba aku rasakan berada dalam kegelapan. Ouh, baru aku sedar lampu sudah ditutup. Si kecil perlukan tidur yang cukup untuk bergerak aktif keesokan paginya. Aku perlahan lahan bergerak ke bilik. Berbalas balas khidmat pesanan ringkas sebentar sehingga mata aku tertutup. Oh, tidur rupanya.

. sayoonara .

Miss Dilla kata :
Aku tahu apa yang aku lakukan. Kau tiada hak.
Harap Maklum.

No comments:

Post a Comment

kau nak kata apa.silakan.